När det förflutna fortfarande finns kvar i minnet.

Så börjar vi närma oss den här jäkla påsken. jag hatar påsken, midsommar å alla andra hitte på högtider.
För mej är dom enbart förknippade med fylla, fest, bråk.
Jag har inge som helst trevliga minnen frå dessa lediga helg dagar under min uppväxt. Å firar inte påsk i vuxen ålder. För min del kunde man avskaffa alla dom där meningslösa röda dagarna.
Jag har många gånger funderat över hur en förälder kan undgå att inse hur mycket deras beteende under sitt barns upväxt har förstört för detta barn.
Min sk förälder som jag idag har brutit all kontakt med påstod bara att det som ha hänt förr har jag glömt, Jag lever nu, jag har aldrig gjort ditt & datt osv.
 
För min del är mina barn det finaste å mest värdefull jag har. Jag skulle göra allt för dem, allt för att dom ska kunna se tillbaka på sin barndom med glädje.
Min barndom består av en hel del minnesluckor, antar att jag omedvetet förträngt en hel del av den anledningen att det var inget som man vill minnas.
 
Snälla föräldrar tänk en extra gång innan ni super skallen av er när barnen är lediga flera dar från dagis/skola.
Är spriten ett absolut måste bara för att man är ledig se då till att ditt barn/dina barn kan få vara hos nån som inte är på fyllan hela den lediga tiden. 
 
 

Kommentera här: